vrijdag 26 augustus 2011

Keuzes maken kan knap lastig zijn.

Het zal bijna niemand ontgaan zijn dat we binnen BBSO bezig zijn om een kompleet nieuwe theatertour “planken klaar” te krijgen. Nu is deze tour een reis door de tijd, muzikaal gezien.
Dat daar vervolgens Ben Cramer en Maggie MacNeal een aanzienlijk aandeel in gaan hebben is dan voor de meeste ook al geen nieuws. In 10 theaters in Nederland komt de show te staan. Maar buiten Ben Cramer en Magie MacNeal om gaat er nog wel iets meer gebeuren. Een muzikale reis door de tijd waarbij het publiek voor een groot deel mag gaan uitmaken welke muziek er gespeeld gaat worden. Hoe uniek is dit? Vrij uniek, lijkt me zo.
Dat betekend dan voor ons dat wij heel stevig aan de bak mogen om een slordige 100 nummers in onze vingertjes te krijgen. Tja…….. je mot er wat voor over hebben, toch? Nu is dat verder allemaal geen probleem, hooguit veel werk, maar meer dan dat ook niet. En wellicht kunnen we na tien shows vaststellen dat we een X aantal nooit gespeeld hebben. Tenslotte mag het publiek vooraf bepalen voor een gedeelte wat er gespeeld gaat worden en dan loop je dat risico. Maar uniek is het dan wel, daar kunnen we het lang en breed over hebben.

Op de website van de theatershow; www.jukeboxontour.nl  kan een ieder nadat hij/zij kaartjes heeft besteld, zijn of haar keuze gaan maken van wat hij/zij graag zou willen horen op die avond. En dit laatste is uiteraard een geweldig idee. In het kader van de meeste stemmen gelden gaat dat dan ook helemaal goed komen.
Nu wil ik helemaal niemand beïnvloeden of op een bepaalde gedachte brengen, maar eerlijk is eerlijk, in dit geval ga ik het stiekem toch proberen. ( ben ook niet altijd even braaf)
Het is namelijk zo dat ik denk dat er ronduit veel te veel verschillende nummers zijn om uit te kiezen. Ze zijn namelijk allemaal geweldig en leuk om nog eens live te horen. Kijk, in dat geval heb ik wel een oplossing voor het dilemma waar de meeste voor komen te staan. Ik ga jullie gewoon even helpen, hoe simpel kan het zijn?
Neem nu het onderstaande voorbeeld en daar hoeft niemand voor te kiezen, deze zit er zo wie zo in. Maar dan wel in een variant waar zeer waarschijnlijk niemand op rekent. En dat is dan wel weer zo aardig, toch?
Luister en geniet gewoon even van deze klassieker ( waar we er nog veel meer van hebben) en ga ervaren tijdens de show van hoe Ben Cramer en BBSO dit gaan neer zetten. Dat wordt dan weer een van de vele verassingen. Zo zal ik de komende tijd jullie allemaal wel verder helpen om uit dit dilemma te komen. Ik probeer daarbij niet mijn eigen voorkeur er door te drukken. Dat zou niet eerlijk zijn, maar ik zei dus "probeer". Voor de rest mag je het natuurlijk ook zelf bepalen op http://www.jukeboxontour.nl/



Geen opmerkingen:

Een reactie posten