zondag 9 juni 2013

De Kentering

Zaterdag 8 Juni.

The Swinging Sentation Party in Rosmalen. Een mooie zaal, de Kentering. Lekker knus en intiem, voor zo ongeveer 600 personen. Maar dat wisten we eigenlijk al, we waren er al vaker. Zo ook nu weer.

Dit keer met veel nieuwe popnummers en daar houden wij percussionisten en drummers wel van, de andere leden van het orkest overigens ook, voor de goede orde.

Zoals gezegd, de Kentering in Rosmalen, een mooie zaal en daarmee voor veel verschillende gelegenheden prima geschikt. Zelfs voor een grote club zoals de onze, alleen.................. moet dan wel het podium een klein beetje worden verbouwd. En dat genereert dan extra veel werk, heel veel werk. Daarmee kom ik toch weer op een item waar ik het al wel eens vaker over heb gehad, onze crew.

Net zoals wij doen zij hun werk voor de gezelligheid en als hobby. En met wat voor een enthousiasme.

Nu ben ik zelf in de regel vroeg op de speellocatie, altijd. En dat heeft een reden.
A. ik wordt heel onrustig van als ik niet om mijn gemak mijn set kan opbouwen zonder obstakels om me heen en B. foto's schieten van onze BBSO activiteiten is dan een andere hobby van me om deze uiteindelijk hier met jullie te kunnen delen. Zo ook weer in deze zaal. En een grote klus was het weer voor onze crew.


Het podium moest worden vergroot en aardig wat ook. Het kon niet anders, het zou namelijk niet gaan passen, totaal niet. 

Dat ging dus meer werk inhouden, aanzienlijk meer werk voor onze crew.


Geluid, licht, podium, het moest allemaal worden aangepast, bijgesteld en ingeregeld worden. Met bijna 50 personen op een podium die allemaal van geluidsversterking moeten worden voorzien is dit een hele stevige klus. En dat er dan een aantal aansluitingen niet helemaal goed zitten, och, kleinigheidje.....

ff zoeken die connectie: 


Onze Crew, bikkels zijn, allemaal. En die gedrevenheid is aanstekelijk blijkbaar. Tot in de jongste generatie aan toe. Mee mogen helpen met al die grote mannen, zijn we niet allemaal zo ooit eens begonnen?


En ja, als je dan je handjes laat wapperen, zou het zo maar eens kunnen dat je toch mooi even achter een van de mooiste instrumenten mag zitten. Een jongensdroom?


Uiteindelijk hadden onze "jongens en meiden"van de crew het weer geklaard. Vanzelf weer geregeld door onze CEO:


Dochter en moeder, drie generaties in de Kentering aan het werk, hoe uniek is dat?

Trots op ons "bandje", wederom!!!!

En dat allemaal om dit weer mogelijk te maken:







  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten